עיצוב פנים, מעצב פנים
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
עיצוב פנים
עיצוב הבית
עיצוב משרדים
עיצוב חדרים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
עיצוב דירות
עיצוב מטבחים
עיצוב חדרי שינה
עיצוב חנויות
מעצב פנים
אדריכלות פנים
קורס עיצוב פנים

5 כללי זהב לבחירת הוילון הנכון

וילון הוא שם כולל לממסכים בבית, ויש לו תפקיד פונקציונאלי, עוד הרבה לפני שהוא נועד למלא לצורך אסתטי כל שהוא בבית. הבית מתוכנן בדרך כלל להיות מואר – לכן בתים שפונים רוב היום לכיוון השמש – ערכם גבוה יותר וגם החלל שמואר בחדר יוצר אשליה של "ספייס" ומקום מוגדל יותר ממה שהוא באמת ובכך מחמם את הלב, אולם עדיין ואולי ביחוד אלו זקוקים לוילון שיצל, ושיקרר את החדר, ובכך אולי אפילו יחסוך מעט חשמל במיזוג, לפיכך - וילון מתאים גם למי שמעוניין לחיות ב"בית חכם".

הצבע של הוילון
לצבע של הוילון יש השפעה על החום והקור הפיזיים בבית וגם על התחושה הרוחנית שהם יוצרים – רצוי להתאים את הצבע של הוילונות לסביבת החדר, כך שיתכתב עם שאר הפריטים הנותנים את הטון, למשל – אם בחדר ישנה אוירה כפרית, רצוי שלוילון יהיה עיצוב בסגנון כפרי . כלל נוסף - וילון שמושך את תשומת הלב לא עושה את העבודה.

החדר מכתיב את האוירה
בכל סוג של חדר שוררת אוירה אחרת (או שמעוניינים שהיא תשרור). בעיצוב סלון למשל ישנם קווים מנחים קלאסיים ורגועים, בחדר שינה יש אפשרות להתפרע. זו הסיבה ששם אפשר לתת ביטוי למרקמים שונים של וילון- קטיפה, קפלים, דוגמאות בצבעים עזים. הדגשתו של הוילון על ידי צבע ושאר תכונות בולטות גורמות להזזת מרכז הכובד כלפי הוילון, אבל גם הופך את החדר לאינטימי יותר.

האור ומיקום החלון
להיכן החלון פונה? רצוי לבחור וילון שיתאים לנוף הנשקף ממנו. אם מדובר בנוף יפה, רצוי לבחור וילון שנפתח בהינף יד - או בוילון גלילה (כמו למשל וילונות ונציאניים או רומאיים). במידה וזה הפוך, אפשר לבחור וילונות אטומים. לגבי שקיפות הוילון - היות והוילון נועד לווסת את כמות האור שנשפכת בחדר כשהאשנבים פתוחים, ככל שהנוף נעים, משתמשים בוילון חצי שקוף, ואם יש נוף לא נעים – רצוי להשתמש בוילונות אטומים.
מפת אתר | צור קשר