עיצוב פנים, מעצב פנים
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
עיצוב פנים
עיצוב הבית
עיצוב משרדים
עיצוב חדרים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
עיצוב דירות
עיצוב מטבחים
עיצוב חדרי שינה
עיצוב חנויות
מעצב פנים
אדריכלות פנים
קורס עיצוב פנים

עיצוב דירות קטנות

חללים מצומצמים דורשים תשומת לב רבה בעיצוב הבית, משום שמדובר בחללים שלמעשה עלולים להגביל את אפשרויות התמרון בחלל הבית מצד אחד, אולם נוכל לראות גם את היתרונות העולים מכך – שימוש בדמיון של המעצב כדי ליצור את האוירה הרצויה במקום, ואפילו ישנו יתרון נוסף, שעל פיו אין צורך בהעמסת פרטים בחלל אלא להיפך – ולעתים מספיק רק פריט אחת בכדי לשנות במעט את האמירה של המקום, וכמובן גם מחירון עיצוב פנים ישתנה בהתאם.  בדירות קטנות ישנו צורך בניצול כל מטר – במיוחד משום שחסר שם חלל לאחסון בדרך כלל, הכול גלוי כלפי חוץ והופך למראה עמוס לעין ומעייף. 

איך "מגדילים" דירות קטנות?
חלוקה חכמה ויעילה של השטח יכולה להיות המענה בתכנון ועיצוב חלל החדר. החלוקה אמורה מצד אחד לענות על צרכי הדרים בבית – כמו למשל קרבת חדר המגורים לקיר חיצוני או יצירת אוורור בבית, עיצוב האמבטיה שתהיה בחדר אחד ביחד עם אסלת השירותים וניצול החלל המתקבל לטובת חדר אחר, ומצד שני – מלבד השימוש בתנאים הנמצאים בבית, הכנסת תנאים חדשים שיגדירו את החלל מחדש כמו למשל הכנסת פריטים באופן מחושב, שדרוג הבית בעזרת טפטים, צביעה בצבע מסוים ובמרקם כל שהוא, הרכבת תאורה מיוחדת שמקנה נפח נוסף ועוד. האיש המנצח על כל התהליך הוא בדרך כלל מעצב פנים, אלא אם מדובר גם בשינוי בקירות החיצוניים לבית – ואז תתבקש עזרתו של אדריכל.

דירות קטנות – שינוי גדול
דווקא כשמדובר בדירות קטנות, בדרך כלל אלו דירות הלוקות בכיווני אוויר ועל – כן יש בעיית חושך ותאורה, מה שהופך את הדירה ל"קטנה יותר". בדרך כלל כשמדובר בדירה קטנה – העיצוב של הבית כולו משתנה – עיצוב סלון, מטבח או חדר באים האחד על חשבון השני – רצוי לערוך התאמה בין כולם על מנת שהדירה תהיה מזמינה וחמה. 
מפת אתר | צור קשר