עיצוב פנים, מעצב פנים
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
עיצוב פנים
עיצוב הבית
עיצוב משרדים
עיצוב חדרים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
עיצוב דירות
עיצוב מטבחים
עיצוב חדרי שינה
עיצוב חנויות
מעצב פנים
אדריכלות פנים
קורס עיצוב פנים

מגמות חדשות בעיצוב הבית

החשיבות של עיצוב הבית הפרטי שלנו לא תמיד זוכה להתייחסות הראויה. המקום שבו אנו מבלים את מירב זמננו ושבו אנו אמורים להרגיש נוח, לבלות, לנוח ולארח חייב להיות מעוצב כפי שנרצה ובצורה נעימה לעין כך שתיווצר בו תחושה נעימה ואווירה טובה. מעצבי פנים מקצועיים וגם כאלה חובבים הנהנים לעצב את בתיהם מודעים כיום למגמות חדשות בעיצוב הבית שהופכות נפוצות בתחום העיצוב. למגמות אלה שמגיעות בעיקר מהמזרח רקע תרבותי נרחב ומאחוריהן עומדת מחשבה ופילוסופיה שלמה בדבר יתרונות העיצוב והמטרות שלו. ניתן להתייחס לשיטות עיצוב כגון הפנג שוואי, מינמליזם, עיצוב אבסטרקטי ועוד.

על הפנג שוואי
הרעיון העומד מאחורי שיטת העצוב הזו שמגיעה מסין הוא כיוון ומיקוד של אנרגיות בתוך הבית בעזרת אלמנטים עיצוביים מה שמביא לאושר ובריאות. המטרה כאן היא להבחין באנרגיה הקיימת בבית ולתעל אותה בצורה נבונה כך שתשמש את דייריו. לשם כך צריך האדם להיות מודע ומחובר לסביבתו האישית והכללית. עקרונות השיטה יכולים להיות מיושמים עוד בשלב תכנון ובניית הבית ולהשלים את העניין בעיצוב הפנימי של החדרים והריהוט. בין השאר ממליצה השיטה על איזון בין צבעים כהים לבהירים, שימוש נכון בתאורה ובמראות, שימוש במים הנחשב למקור עוצה על פי התורה ועיצוב חללים שונים בתוך הבית.

על המינימליזם
מינימליזם כפי המשתמע משמו הוא שיטת עיצוב הדוגלת במעט פריטים במטרה ליצור חלל נקי ואוורירי. תורה זו מגיעה מיפן תחילה והשפיעה על תרבות העיצוב גם באירופה ובמערב שכמעט וחיקו את הסגנון של הבתים היפניים המעוצבים לרוב על פי השיטה. הריהוט והגודש נעלמים לטובת יצירת חלל נרחב שיכלול אור ויראה כאחיד ושלם מבחינה עיצובית. מעצב פנים טוב ידע ליצור על ידי השיטה הזו הרמוניה בין המרחב ובין הפריטים הנמצאים בו וליצור את התחושה הנעימה שמתבקשת כתוצאה רצויה. נהוג להשתמש בצבעים בהירים בעיקר שיעניקו אור לבית וישתלבו עם תחושת המרחב בחלל ולהמעיט בפריטי נוי שבחירתם צריכה להיעשות באופן קפדני.
מפת אתר | צור קשר